Kundeservice

Vanlige spørsmål

Hvordan betaler jeg?

Hos oss velger du følgende betalingsløsninger

Vårt samarbeid med Klarna gir deg mulighet til å betale med kort (Visa, MasterCard), direkte bankbetaling eller faktura. Ønsker du å dele opp din faktura, tilbys det i henhold til Klarnas betalingsvilkår. Klarnas Kundeservice nås på telefonnummer 21 01 89 91 om du har spørsmål rundt betalingen.


KLARNA 

ÅPNINGSTIDER 

Mandag - torsdag: 08:00 - 20:00

Fredager: 08:00 - 18:00

Lørdag - søndag: Stengt

Helligdager: Stengt


Betaling med Klarna

Med klarna kjøper du det du ønsker deg i dag og betaler først etter at du har mottatt varene og bestemt deg for å beholde dem – prøv først, betal senere.


Klarna betalingsløsning i tre trinn:


1. I nettbutikkens kasse

Velg Betal senere. Legg inn personlig informasjon. Ingen behov for kortnummer eller kompleks informasjon for å fullføre kjøpet.


2. Når pakken er på vei

Din 14 dagers betalingsperiode starter når pakken sendes


3. Fullfør betalingen i klarna sin app* eller de tilsendte fakturadetaljer i epost

*Klarna-appen gir deg full oversikt over hva du skal betale, og når betalingen forfaller. I appen kan du også betale med ett klikk - ingen behov for å skrive inn lange og kompliserte KID-nummer. Du kan også betale med fakturadetaljene du mottar på e-post.


Kortbetaling steg for steg

Betaling med kort er trygt og enkelt. Vi godkjenner VISA og Mastercard som betalingskort. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og verifiseringskoden (CVV2) på baksiden av kortet, og betalingen er gjort.

Vi samarbeider med Klarna for å sørge for en rask behandling av din kortinformasjon gjennom meget sikre rutiner. Ingen kan se ditt kortnummer gjennom betalingsprosessen.


Autorisasjon

Når du legger en ordre hos oss blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Det betyr at vi sjekker at kortet er gyldig og at det er dekning for kjøpet. Vi reserverer beløpet du handler for. I løpet av reservasjonstiden er pengene fremdeles på kortet ditt, men de er reservert av Bagorama så lenge ordren er under behandling.


Forbehold

Vi forbeholder oss retten til å foreta kontroller knyttet til korttransaksjonen der vi finner det nødvendig, herunder å nekte levering uten ytterligere begrunnelse dersom oppgitt kortinformasjon ikke lar seg verifisere.


Kreditering

Ved en eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre som opprinnelig er betalt med Visa / Mastercard, vil krediteringen gjøres til samme kortnummer. Vi kan dessverre ikke utbetale til en bankkonto.


Personvern 

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring


Spørsmål knyttet til betaling og retur av penger

Har du spørsmål om betaling kontakt kundeservice på telefon 40 00 33 81 eller på e-post: kundeservice@bagorama.no

Jeg vil kansellere min bestilling, hva gjør jeg?

Hvis du ønsker å kanselere ditt kjøp kan dette kun gjøres forutsatt varen ennå ikke er pakket på vårt lager. Kontakt kundeservice kundeservice@bagorama.no.  Pengene frigjøres tilbake på kortet ditt (normalt innen 5-7 virkedager). Det er først når vi har pakket varene ferdig og klargjort pakken for forsendelse, at pengene blir overført fra ditt kort til oss.

Hvordan håndteres frakt, retur og bytte?

Bytte av varer

Bagorama tilbyr 30 dager åpent kjøp for varer kjøpt og betalt på Bagorama.no (nettbutikken). Din lokale Bagorama butikk kan ha avvikende regler fra dette og kan derfor dessverre ikke bytte varer kjøpt gjennom nettbutikken.


Varer kjøpt på Bagorama.no (nettbutikken) kan sendes i retur innen 30 dager fra kjøpsdato dersom du ønsker å bytte produktet. Når produktet er sendt i retur bestiller du nytt produkt på Bagorama.no. Ved retur skal varen være ubrukt, uskadet og innpakket i original emballasje med merkelapper fortsatt på produktet.


Vi vil så snart returen er mottatt, forutsatt varen er sendt i 30 dagers åpent kjøp perioden, tilbakebetale kjøpesummen til din konto gjennom vår betalingsformidler Klarna. Har du kjøpt varer med fakturabetaling vil fakturakravet bli slettet. Sjekk gjerne status på Klarna.no (logg inn med bank id).


Varer kjøpt gjennom vårt Klikk & Hent system må returneres til den lokale butikken Klikk & Hent ordren ble hentet i. Ta med ordreseddel/faktura til butikken.


Retur

Bagorama tilbyr 30 dager åpent kjøp for varer kjøpt og betalt på Bagorama.no (nettbutikken). Din lokale Bagorama butikk (fysisk butikk) kan ha avvikende regler fra dette og kan derfor ikke bytte varer kjøpt i nettbutikken. Varer kjøpt på Bagorama.no (nettbutikken) må sendes i retur innen 30 dager dersom du ønsker å returnere produktet. Ved retur skal varen være ubrukt, uskadet og innpakket i original emballasje med merkelapper fortsatt på produktet. Du bestiller returfrakt gjennom kundeservice@bagorama.no. 

Returfrakt koster 99 kroner hos Bagorama og blir belastet i ditt oppgjør hos Klarna.


Så snart returen er mottatt til vårt lager, forutsatt varen er sendt i 30 dagers åpent kjøp perioden, vil vår betalingsformidler Klarna tilbakebetale kjøpesummen til din konto. Har du kjøpt varer med fakturabetaling vil fakturakravet bli slettet. Sjekk gjerne status på Klarna.no (logg inn med bank id)

Varer kjøpt med Klikk & Hent må byttes i den lokale butikken Klikk & Hent ordren ble utstedt. Ta med vare, ordreseddel/pakkseddel og faktura til butikken.


Betaling

Bagorama.no har avtale med Klarna om betalingsformidling. Finner du ikke din faktura eller betaling gå til Klarna.no og logg inn med din bank id.


Tilbakebetaling

Har du valgt å returnere en vare vil vår betalingsformidler Klarna tilbakebetale din retur så snart denne er registret hos oss.


Har du kjøpt varer med fakturabetaling vil fakturakravet bli slettet. Sjekk gjerne status på Klarna.no (logg inn med bank id)


Klikk & Hent kjøp må returneres til den lokale Klikk & Hent butikken og blir utbetalt av vår betalingsformidler Klarna til din konto. OBS! Det vil ta noen virkedager (man-fre) før utbetalingen er tilgjengelig på din konto.


Leveringsmåter

Leveringstid: 2 - 6 virkedager med Bring. Vi sender ut ordre samme dag om kjøpet er registrert før kl 12.00 og varen er på lager. Kjøp som blir registrert etter kl 12.00 og er på lager, blir sendt påfølgende arbeidsdag.


Hent i butikk. KLIKK & HENT

Velger du å hente varen selv i butikk Klikk & Hent får du en epost/SMS når varen er klar til å hentes. Ta med gyldig legitimasjon ved utlevering. Hvis varen ikke er på lager i den valgte butikken vil leveringen ta ca 3-7 dager pga transport til butikken.


Uavhentede pakker

Etter to uker vil uavhentede pakker sendes tilbake til vårt lager. Vi forbeholder oss retten til å debitere deg returkostnadene.


Fri frakt og fraktkostnader

Vi tilbyr fri frakt på ordre over 600 kr for standard levering med Bring. Pris for frakt blir oppgitt før du bekrefter din bestilling til oss.


Ordrebekreftelse og pakkesporing

Du mottar en ordrebekreftelse etter registrert bestilling og en leveringsbekreftelse med sporing når ordren sendes fra vårt lager. Det kan ta noe tid før sporingen vises i Bring sine systemer.


Skade under transport

Om varen er skadet under transport med Bring, gjør du følgende:

• Du må ta vare på emballasje samt produktene.

• Meld fra skriftlig til oss via kundeseservice@bagorama.no

• Når vi har registrert saken går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen

• Ta gjerne bilder av skaden for dokumentasjon

• Sammen med posten skriver du ut en skademelding

• Postens skademelding sendes til oss sammen med den forsendelsen som er skadet

• Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet/mottatt produktet

Reklamasjon

Dersom produktet har feil og/eller mangler må du ta kontakt med oss så raskt som mulig slik at vi kan vurdere og løse feilen. Send mail til kundeservice@bagorama.no


Reklamasjonretten gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. 


Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten (14 dager) Bagorama Nettbutikk tilbyr 30 dager åpent kjøp.

Vi forholder oss til forbrukerkjøpsloven. Hos forbrukerrådet kan du lese mer om reklamasjon og klagerett.


Forbrukerrådet


Forbrukerkjøpsloven

Jeg har andre spørsmål

Har du spørsmål du ikke finner her, knyttet til kjøp, salg, levering, retur, garanti og reklamasjoner kontakter du vår kundeservice. Det skal være trygt å handle av oss og vi er behjelpelige med hva du måtte lure på. Riktig god handel!


Kontaktinformasjon

E-post: kundeservice@bagorama.no


Åpningstider

Mandag - fredag: kl 08.00-16.00

Lørdag, søndag, helligdager: stengt

generell informasjon

Selskapsinformasjon

Bagorama Nettutikk AS

Organisasjons nr: NO 920 758 258 MVA


Postadresse

(benytt denne adressen ved returforsendelse)

Bagorama Nettbutikk AS

co/ Sajaco Nordic AS

Høstbakken 11

NO-1793 Tistedal


Besøksadresse

Bagorama AS (hovedkontor)

Fredrik Selmers vei 2

NO-0663 Oslo

Vårt kundesenter har åpent mandag til fredag mellom kl. 09:00 og 15:00. 


 Du kan fylle ut kontaktskjemaet under. Vær vennlig å oppgi ordre/referansenummer 
for henvendelse vedrørende din bestilling.