Flyskader

Har du vært uheldig og fått skadet bagasje i forbindelse med en flyreise? Du kan ha krav på erstatning dersom den innsjekkede bagasjen blir skadet.


Flyselskapene er ansvarlig for all innsjekket bagasje. Hvis innsjekket bagasje blir skadet, må du umiddelbart melde fra til flyselskapet på flyplassen. Dette gjøres i en serviceskranke. Husk derfor og alltid undersøke din bagasje grundig før du reiser hjem.


Mange flyselskap krever at original Property Irregularity Report (PIR) sendes. Du får et slikt skjema/kvittering hos den som tar hånd om bagasjen for flyselskapet ditt. Send skjemaet rekommandert og behold en kopi. Husk å ta vare på boardingkortet ditt og bagasjelappene. Ta bilder av skaden.


Vær oppmerksom på at du må sende klage til flyselskapet innen 7 dager!


Flyselskapene har egne regler for utregning av erstatningen og hva slags dokumentasjon som kreves. Du skal finne informasjon om dette i flyselskapenes vilkår. 


Les mer om de ulike flyselskapenes policy her:


Norwegian


SAS


Wideroe


Ryan Air


Norse


Lufthansa


Har du spørsmål, send oss en e-post til kundeservice@bagorama.no så hjelper vi

deg gjerne. Ved behov kan Bagorama tilby en estimert verdivurdering på din koffert.